leesvoer

Boeken die passen bij het werk van de Innovator en ons vakgebied:

Bla Bla Bla - Wat te doen als woorden niet werken

9789013109108-140x215

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Dan Roam

In Dan Roams eerste veelgeprezen boek,'The Back of the Napkin', leerde hij lezers hoe ze problemen kunnen oplossen en ideeën verkopen door eenvoudige tekeningen te maken. Nu bewijst hij in 'Bla bla bla' dat "Vivid Thinking" zelfs nog effectiever is.

Deze techniek combineert ons verbale en visuele brein, zodat we sneller kunnen denken en leren, lesgeven en onze collega's inspireren, en ideeën op een geheel nieuwe manier kunnen waarderen en uitwisselen. Roam laat zien dat iedereen deze systematische aanpak kan toepassen, van linkerhersenhelfttypes die een hekel hebben aan tekenen tot rechterhersenhelfters die een hekel hebben aan schrijven.

Dit is niet gewoon een boek over het verbeteren van communicatie, presentaties en ideevorming: het helpt je bla-bla-bla voorgoed uit je leven te bannen.

Brainstormen 2e Editie

Koen de Vos

Brainstormen

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

De tweede editie van 'Brainstormen' bevat nieuwe technieken, methodes, oefeningen en theorieën. Het is een volledige en praktische gids voor iedereen die brainstormt en brainstormsessies leidt. Dit heldere brainstormboek introduceert een aantal nieuwe brainstormtechnieken en nieuwe methodes om met groepen aan de slag te gaan. 

De informele brainstorm wordt uitgebreid behandeld en er zijn nieuwe templates voor brainstormsessies over specifieke vragen toegevoegd. Bovendien bevat het talloze oefeningen om het creatieve brein te verbeteren.

Brainstormen met resultaat

Wichert van Engelen

1

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Brainstormen is met afstand de meest gebruikte techniek om nieuwe ideeën te genereren en creativiteit binnen een organisatie los te krijgen. Dit boek tilt het instrument naar een hoger plan: brainstormen wordt onderdeel van een vernieuwingsproces. Het onderwerp maakt niet uit: nieuwe producten en diensten, verbeteringen van een proces, vinden van nieuwe (wetenschappelijke) methodes, marketingconcepten, klantbenadering, oplossen van een specifiek probleem of een algemene verkenning. In elk van deze gevallen is een brainstorm een zeer geschikt middel om tot nieuwe ideeën en inzichten te komen.

Dit boek biedt zowel opdrachtgevers als deelnemers aan brainstormsessies handvatten om een succesvolle brainstorm te organiseren en helpt om de resultaten ook echt in de praktijk ten uitvoer te brengen. Maar vooral biedt het de brainstormbegeleider alles om zich (verder) te bekwamen in het professioneel begeleiden van een brainstorm. Met dit boek in de hand kan iedereen zelf aan de slag met brainstorms.

Business Model Generatie

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

Hoe kunt u oude, gedateerde business modellen onderzoeken, ter discussie stellen en transformeren? Hoe kunt u visionaire ideeën omvormen tot het-speelveld-veranderende businessmodellen die het establishment uitdagen - of verjongen als uzelf die gevestigde orde bent. Dit boek geeft de antwoorden.

Dit boek is de vertaling van het succesvolle boek 'Business Model Generation', dat eind 2009 verscheen. Het unieke van het boek is dat alles wat u als lezer moet weten, snel, eenvoudig en in een visueel format wordt overgebracht. Voorbeelden worden in plaatjes gepresenteerd en de inhoud is aangevuld met oefeningen en workshopscenario's voor direct eigen gebruik.

Dit boek is verdeeld in vijf delen:

1. Het Business Model Canvas, een tool om business modellen te beschrijven, te analyseren en te ontwerpen.

Business Model You (Nederlandstalig)

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Droomt u van een nieuwe loopbaan of een nieuw levenspad? Dat doen we allemaal. Maar de meesten van ons hebben geen gestructureerde manier om zichzelf opnieuw uit te vinden. En dat terwijl door veranderende businessmodellen op de werkplek ons professionele en persoonlijke leven uitdagender is dan ooit. 

Hoe krijgt u weer meer vertrouwen en plezier in uw loopbaan? 

Hetzelfde team dat de bestseller 'Business Model Generatie' creëerde, laat in 'Business Model You' zien hoe u met behulp van de Canvas-methode systematisch aan de slag kunt met vragen als: Wat vind ik leuk? Wat kan ik? Wat past bij me? Welke waarde voeg ik toe? Hoe verkoop ik dat? 

Optimaliseer het allerbelangrijkste businessmodel dat er is: Business Model You!


'Business Model You' leert u: 

  • het businessmodeldenken te begrijpen en uw huidige persoonlijke businessmodel te tekenen;
  • de marktwaarde van uw vaardigheden te begrijpen en uw doel te bepalen;
  • een visie voor verandering te verwoorden
  • uw visie te vertalen in een nieuw persoonlijk businessmodel en belangrijker nog - dit nieuwe model te testen en in praktijk te brengen.

De Nederlandstalige uitgave bevat Nederlandse cases van o.a. Monique des Bouvrie, Hind, Maarten Bouwhuis, Jacco Verhaeren en Flavio Pasquino.

Business modellen

Businessmodellen

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Dirk Houtgraaf, Marleen Bekker

Het zijn turbulente tijden. Grote bedrijven zijn naarstig op zoek naar nieuwe en alternatieve manieren om binnen bestaande markten winstgevend te blijven. Kleine organisaties vragen zich af hoe ze kunnen inspelen op de veranderingen in hun omgeving. Rigoureuze wijzigingen in de aanpak zijn aan de orde van de dag. Nieuwe ICT-ontwikkelingen veroorzaken daarin grote versnellingen. Als je je niet voorbereidt op mogelijke koerswijzigingen, word je vandaag of morgen geconfronteerd met concurrenten die dat wel doen. Je kunt dus maar beter proactief verkennen wat de mogelijkheden zijn binnen je eigen businessmodel. Hoewel businessmodellen sterk in de belangstelling staan, heerst er nog veel onduidelijkheid over de invulling ervan. Dit boek komt met een praktisch en concreet model, dat dwars door alle sectoren en door alle soorten organisaties kan worden toegepast. Het helpt je eigen businessmodel aan te scherpen of te vernieuwen. En het maakt inzichtelijk welke mogelijke consequenties deze aanpassingen elders in je organisatie hebben. Daarmee biedt het alle bouwstenen voor ondernemers, managers, bedrijfskundigen en marketeers die met hun businessmodel aan de slag willen gaan.

De Blauwe Oceaan

9789047004394-240x300-1

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

W. Chan Kim, Renée Mauborgne

Bedrijven hebben altijd groei gezocht in concurrentievoordeel, meer marktaandeel en/of differentiatie. In de toekomst zullen volgens Kim en Mauborgne deze en andere aspecten van concurrentiestrategie geen winstgroei meer opleveren.

'Blue Ocean Strategy' is de neerslag van hun ideeën over concurrentie en de toekomst van het bedrijfsleven. De auteurs beargumenteren dat concurrentiestrijd alleen nog maar leidt tot een bloedige rode oceaan van rivalen die als haaien vechten voor creatie of ontdekking van nieuwe, onontgonnen marktgebieden: blauwe oceanen. Deze vorm van waarde-innvoatie kan een voorsprong van meer dan tien jaar op de concurrentie inhouden. De tot de verbeelding sprekende, uitgewerkte voorbeelden in dit boek zijn onder meer Cirque du Soleil en JCDecaux. 'Blue Ocean Strategy' is gebaseerd op analyse van 150 grote en kleine bedrijven die een dergelijke strategische waarde-innovatie realiseerden. Kim en Mauborgne hebben deze analyse omgezet in een degelijk, bondig betoog met concrete aanbevelingen om blauwe oceanen te ontdekken of te ontwikkelen.

De Connected Company

9789013118933

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Dave Gray, Thomas Vander Wal

Klanten stappen sneller over op ontwrichtende technologieën dan uw bedrijf kan bijbenen. Als ze enthousiast over u zijn, kunnen ze uw boodschap versterken op manieren die eerder niet mogelijk waren. Maar als uw performance tekortschiet ten opzichte van wat u belooft, kunnen zij de controle over uw merkboodschap kapen en hun teleurstelling en frustratie sneller verspreiden dan u kunt bijhouden.

Om gelijke tred te houden met de connected customers van vandaag moet uw bedrijf een connected company worden. Dat betekent dat u zich nauw verbindt met medewerkers, partners en klanten. En: dat u de manier verandert waarop het werk wordt gedaan, waarop u succes meet en prestaties beloont. Het vereist een nieuwe manier van denken over uw bedrijf. Zie het bedrijf minder als een machine die moet worden gecontroleerd, meer als een complex, dynamisch systeem dat kan leren en zich kan aanpassen.

De Lean Startup (Nederlands)

9200000017140098

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Eric Ries

'De Lean startup' is een totaal nieuwe aanpak die elke organisatie of ondernemer in staat stelt op slimme wijze een product of dienst te ontwikkelen en te lanceren. In deze internationale bestseller geeft Eric Ries een wetenschappelijk gefundeerde methode voor het creëren en managen van succesvolle startups in een tijd dat we meer dan ooit moeten innoveren. 

Door beter te kijken naar de wensen van de consument en minder geld en tijd te verspillen. De methode, die lessen uit de Lean-methodologie omvat, zorgt ervoor dat u steeds uw idee kunt testen en aanpassen waardoor u snel van koers kunt wijzigen en uw plannen kunt veranderen. Laat u inspireren en breng uw innovatieve ideeën tot leven!

Decision Quality (Engels)

51ec0XR3P2L

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Carl Spetzler, Hannah Winter, Jennifer Meyer

Few things are as valuable in business, and in life, as the ability to make good decisions. ‘Decision Quality’ is here to help you make decisions that maximize value creation and manage risk-every time.

The book comes from the dynamic team of award- winning educator Carl Spetzler and his colleagues, Hannah Winter and Jennifer Meyer. This trio has helped shape the decision quality profession over the years-in the field and in the classroom. They've also worked with leaders around the world, across industries, to elevate the quality of their decisions. That same expertise is now available to you.

The framework at the heart of this book comes from the authors' decades-deep foundation in decision theory, behavioral decision sciences, and real-world practice. You'll get a reliable methodology that can be applied to all types of decisions--from business to personal, for big bets or smaller choices--regardless of your level, specialty, and industry. Every chapter unfolds with focused lessons, insights, and examples to help you navigate complex decisions. 

Doelgericht Vernieuwen

59052615225 vernieuwen-501x768

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Paul Heere, Dorien van der Heijden, Yousri Mandour, e.a.

Vernieuwen - u kunt er niet omheen. Voor de een betekent het de volgende generatie producten, voor de ander kostenreductie in processen. Maar aan de basis van elke succesvolle innovatie ligt hoe dan ook een winnend concept of een inventieve oplossing.

'Doelgericht vernieuwen!' bewijst dat het vinden van een innovatief concept of een briljante oplossing geen toevalstreffer hoeft te zijn. De systematische werkwijze die erin wordt beschreven gaat namelijk uit van vijf unieke denkpatronen die aan de basis liggen van vele succesvolle innovaties uit het verleden. Toegegeven, er zullen altijd succesvolle ideeën 'uit de lucht komen vallen', maar als manager wilt u het succes graag een handje helpen. En dat is precies het effect van de SIT-denkpatronen.

Freakonomics (Nederlands)

9789023487050-240x300

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Steven Levitt, Stephen Dubner

Wat is gevaarlijker: een pistool of een zwembad? Wat hebben sumoworstelaars en schoolmeesters gemeen? En waarom wonen drugsdealers bij hun moeder? Het zijn vragen die u niet gauw van een econoom zou verwachten. Maar Steven Levitt is geen typische econoom. Hij is een gelauwerd geleerde die de raadsels van het gewone leven bestudeert, van vals spelen en misdaad tot sport en kinderopvoeding. En zijn conclusies zetten de reguliere wetenschap op zijn kop. In 'Freakonomics' onderzoekt hij met co-auteur Stephen Dubner de verborgen kant van de dingen om ons heen. De resultaten van kinderopvoeding, bijvoorbeeld. De waarheid over vastgoedmakelaars. Of de mythe rondom de financiering van verkiezingscampagnes. Zo blijkt economie niet alleen een droge, saaie wetenschap. Levitt stelt de cruciale vraag naar menselijke drijfveren: hoe krijgen mensen wat ze willen, vooral als anderen diezelfde dingen ook begeren. En dan blijkt algauw: de wereld is intrigerender dan we denken?

Free (nederlands)

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Chris Anderson

In zijn revolutionaire bestseller 'The Long Tail' toont Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met 'Free' schreef Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. 'Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.

De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat u nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander er door te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet. 

Gamestorming (Nederlands)

9789013106626-140x215

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Dale Gray, Sunni Brown, James Macanufo

Mooie dingen gebeuren niet in het luchtledige. Het kan een hele opgave lijken om een omgeving te scheppen waarin creatief denken en innovatie floreren. Hoe krijgt u dat voor elkaar in uw organisatie? Met gamestormen is het makkelijker dan u denkt.

In 'Gamestorming' staan ruim 80 spellen die u helpen om barrières te slechten, beter te communiceren, inzicht te vergroten en nieuwe ideeën en strategieën te bedenken. De auteurs brachten tools voor beelddenken in kaart bij 's werelds meest innovatieve professionals en zagen hoe hun teams prachtige dingen van de grond kregen. Het resultaat van deze inventarisatie is 'Gamestorming': een unieke verzameling spellen die betrokkenheid en creativiteit stimuleren én voor meer helderheid en structuur op de werkplek zorgen.

Groeimodellen

9789089651259

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Yousri Mandour, Kris Brees, Roy Wenting

Groei staat altijd op de agenda. Sommige ondernemingen willen groeien omdat ze graag de uitdaging aangaan, andere moeten groeien uit pure noodzaak. Maar hoe bereik je nog groei in een verzadigde markt, tijdens een economische recessie? Traditionele keuzes die u daarvoor ter beschikking stonden, met alleen de nadruk op klanten ofwel aanbod, voldoen niet meer voor deze tijd. 

Het is tijd dat u uw businessmodel eens grondig onder de loep neemt. 'Groeimodellen' leidt u daarvoor van de inzichtelijke theorie van het Businessmodelwiel, langs twaalf nieuwe, effectieve strategieën. Denk bijvoorbeeld aan andere manieren van afrekenen met de klant, aan het slim inzetten van een netwerk van ambassadeurs, of aan het benutten van de innovatiekracht van businesspartners. De twaalf groeimodellen bieden u een breed scala van mogelijkheden om met uw businessmodel optimale waarde voor uw klant te creëren en zodoende succesvoller te worden.

Handboek Scenarioplanning

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Mario van Rijn, René van der Burgt

Iedere dag van ons leven worden we geconfronteerd met talloze gebeurtenissen. Sommige zaken zijn voorspelbaar andere juist uiterst onzeker. Zo kraakt het financiële systeem, verandert ons klimaat en zijn voedselcrisissen aan de orde van dag. Het zijn de onzekerheden van nu die onze toekomst een drastische wending kunnen geven. Scenarioplanning is een methode waar inzicht in mogelijke toekomsten vertaald kunnen worden naar robuuste strategische keuzes. Het is een manier van denken geworden die niet meer weg te denken is in moderne organisaties. Dit handboek laat van a tot z zien hoe een scenariotraject wordt uitgevoerd. Het biedt de nodige basiskennis, maar vooral een stapsgewijze aanpak die het gemakkelijk maakt het gehele traject te doorlopen: van scenario-ontwikkeling, via scenariotoepassing naar borging. Dat alles met vele voorbeelden herkenbaar uit de praktijk. Het 'Handboek Scenarioplanning' richt zich op zowel het hoger onderwijs als de professional.

Het Innovatie Dilemma

het Innovatie Dilemma

9789047008149-240x300

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Clayton Christensen

Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn.

Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen ... voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden.

Bedenker Clayton Christensen legt uit hoe dit kan gebeuren, en wat een bedrijf kan doen om hetzelfde lot te ontlopen. Het innovatiedilemma is 'een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten – en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan'.

Het uitgevouwen servet

759789013116175 fcovr

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Dan Roam

In het boek 'Op de achterkant van een servet' liet Dan Roam zien dat denken met plaatjes iedereen kan helpen om nieuwe ideeën te ontwikkelen, problemen op te lossen op onverwachte manieren en inzichten veel krachtiger te delen. Dan Roam toonde de lezer letterlijk hoe u de wereld op een nieuwe manier kunt zien.

In dit nieuwe boek beschrijft Roam in detail hoe u 'Op de achterkant van een servet' in praktijk brengt.

Bomvol illustraties en oefeningen, leidt 'Het uitgevouwen servet' u stap-voor-stap door het proces van:

  • Leren kijken
  • Problemen zien
  • Uzelf nieuwe oplossingen voorstellen
  • Andere mensen aan boord krijgen 

Vergeet PowerPoint. Roam laat zien hoe u van papier en whiteboards essentiële businesstools maakt. Dus haal uw favoriete schrijfgereedschap tevoorschijn... en schroom niet om dit hele boek vol te tekenen!

In the Box

scale.rb

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Drew Boyd, Jacob Goldenberg

Het cliché van brainstormsessies is: we moeten alles wat we nu weten loslaten en outside the box denken, anders zijn onze ideeën nooit echt vernieuwend. Vaak moeten we onder druk brainstormen, om snel met de oplossing voor een probleem komen. Af en toe werkt dat ook, maar echt creatief denken ontwikkel je er niet mee.

Om creativiteit te verankeren in een organisatie moet er voortdurend en systematisch aan nieuwe ideeën gewerkt worden - los van een specifiek probleem of noodgeval. En dat kan alleen door u te beperken tot uw eigen omgeving.

Goldenberg en Boyd geven met dit boek iedereen, in kleine en grote bedrijven, de middelen in handen om duurzaam te innoveren. Hun technieken zijn al met succes toegepast in branches als de technologie, de retail, de geneesmiddelen en de verpakkingsindustrie.

Lean Customer Development

Lean Customer Development

Klik op de kaft en je komt direct bij het boek op Amazon.de

Boeken via Amazon in Duitsland bestellen is goedkoper en je bestelling wordt gratis verzonden.

Cindy Alvarez (Voorwoord door Eric Ries)

How do you develop products that people will actually use and buy? This practical guide shows you how to validate product and company ideas through customer development research—before you waste months and millions on a product or service that no one needs or wants.

Lean Customer Development: Building Products Your Customers Will Buy

With a combination of open-ended interviewing and fast and flexible research techniques, you’ll learn how your prospective customers behave, the problems they need to solve, and what frustrates and delights them. These insights may shake your assumptions, but they’ll help you reach the "ah-ha!" moments that inspire truly great products.

  • Validate or invalidate your hypothesis by talking to the right people
  • Learn how to conduct successful customer interviews play-by-play
  • Detect a customer’s behaviors, pain points, and constraints
  • Turn interview insights into Minimum Viable Products to validate what customers will use and buy
  • Adapt customer development strategies for large companies, conservative industries, and existing products

Leren Veranderen

leren veranderen

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Léon de Caluwé, Hans Vermaak

'Leren veranderen' is het geheel herschreven handboek van Léon de Caluwé en Hans Vermaak. Sinds zij in 1999 de eerste versie publiceerden, is het boek populair geworden. Het is een stabiele bestseller op het gebied van veranderkunde in Nederland. Het wordt gebruikt door managers, adviseurs en andere veranderaars en is een vast onderdeel in tientallen opleidingen. In 2003 kwam een Engelse versie van het boek op de markt (Learning to Change) waardoor het ook internationaal toegankelijk is.

Het boek bevat vier grote hoofdonderwerpen:

- Werken met de kleuren. De kleurentheorie over veranderen is opnieuw beschreven en doet nu meer recht aan iedere kleur. De dynamiek tussen de kleuren wordt aangekaart en u leert omgaan met kleuren in dynamische omgevingen. Op elk van de vier hoofdtoepassingen van de kleuren wordt uitgebreid ingegaan. Wat zijn de valkuilen en de misverstanden rond de kleuren?

Marketing 3.0

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setlawan

In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In 'Marketing 3.0' neemt marketinggoeroe Philip Kotler u mee naar het volgende niveau van marketing waar klanten meer zijn dan alleen consumenten. Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en - principes sluiten hier niet meer op aan. 

'Marketing 3.0' laat zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.

Ons Feilbare Denken

Ons feilbare denken 

Ons feilbare denken

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Daniel Kahneman

Psycholoog Daniel Kahneman is de grondlegger van de gedragseconomie en de geluksstudies. Hij maakte korte metten met het idee van de rationeel calculerende mens die in zijn eigen voordeel handelt. Daarvoor in de plaats introduceerde hij de feilbare menselijke psyche in de economie, gekenmerkt door gebrekkig oordeelsvermogen in onzekere omstandigheden.

Voor zijn baanbrekend onderzoek won hij in 2002 als eerste psycholoog de Nobelprijs voor de economie. Kahnemans onderzoek heeft grote invloed gehad op auteurs als Malcolm Gladwell (Het beslissende moment), Nassim Taleb (De zwarte zwaan) en Steven Levitt (Freakonomics). Nu verschijnt het langverwachte standaardwerk van Kahneman zelf, dat toegankelijk en verhelderend laat zien hoe ons denken werkt.

Hij introduceert in dit boek 'de machinerie van ons denken'. Twee systemen beïnvloeden de manier waarop we denken en beslissen: systeem 1 is snel, intuïtief en emotioneel, systeem 2 is traag, weloverwogen en logisch-rationeel. Hij legt uit wanneer we op onze intuïtie kunnen vertrouwen en wanneer we juist onze ratio moeten aanspreken.

Op de achterkant van een servet

op-de-achterkant-van-een-servet-dan-roam-9789013114546-voorkant

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Dan Roam

’Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de onderdelen van het probleem te tekenen'.

Dat schrijft Dan Roam in deze internationale bestseller. Hij bewijst dat een simpele tekening op een bescheiden servetje effectiever kan zijn dan de meest gelikte PowerPoint-presentatie. Gebaseerd op twintig jaar ervaring en de jongste wetenschappelijke ontdekkingen rond hoe wij zien, leert Roam de lezer hoe je ieder probleem kunt verduidelijken of elk idee kunt verkopen met behulp van een simpele reeks tools.

Uitgeroepen tot beste innovatieboek van het jaar door BusinessWeek, beste businessboek van het jaar door Fast Company en businesscreativiteitboek van het jaar door de (London) Times.

Running Lean

preflighted

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Ash Maurya

In dit inspirerende boek laat Ash Maurya u kennis maken met de strategie voor uw groeiende onderneming die nodig is bij het bereiken van "product/market fit". Deze strategie is gebaseerd op Maurya's ervaring bij het bouwen van een groot aantal technische en niet technische producten.

Door het boek heen bouwt de auteur op de ideeën en concepten van een aantal innovatieve methoden zoals Lean Startup, Customer Development en bootstrapping.

Superfreakonomics (Nederlands)

9789023450436-230x290-top

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Steven Levitt, Stephen Dubner

Wat hebben de verdwijning van paardenmest en de introductie van kabeltelevisie met elkaar te maken? Waarom is het beter om dronken achter het stuur te stappen dan te gaan lopen? In vervolg op de internationale bestseller ‘Freakonomics’ , werpt ‘SuperFreakonomics’ opnieuw onverwachte, verassende en prikkelende vragen op. Steven Levitt en Stephen Dubner gaan op zoek naar de antwoorden en laten zien dat ons gedrag gestuurd wordt door economische motieven. Of het nu gaat om prostituees, zelfmoordterroristen, klimaatdeskundigen of artsen: zij worden uiteindelijk allemaal gedreven door economische prikkels. ‘SuperFreakonomics’ gaat over dingen waarvan je altijd dacht dat je ze wist maar die niet waar bleken te zijn, of dingen waarvan je nooit wist dat je ze wilde weten. Dit boek onderzoekt kortom de verborgen kant van de wereld en daagt ons uit die opnieuw te definiëren.

Ten Types of Innovation: The Discipline of Building Breakthroughs

Ten Types of Innovation

9781118504246-240x300

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Larry Keeley

Using a list of more than 2,000 successful innovations, including Cirque du Soleil, early IBM mainframes, the Ford Model-T, and many more, the authors applied a proprietary algorithm and determined ten meaningful groupings—the Ten Types of Innovation—that provided insight into innovation. The Ten Types of Innovation explores these insights to diagnose patterns of innovation within industries, to identify innovation opportunities, and to evaluate how firms are performing against competitors. The framework has proven to be one of the most enduring and useful ways to start thinking about transformation.

Details how you can use these innovation principles to bring about meaningful—and sustainable—growth within your organization.

Innovation principles to bring about meaningful and sustainable growth in your organization

Author Larry Keeley is a world renowned speaker, innovation consultant, and president and co-founder of Doblin, the innovation practice of Monitor Group; BusinessWeek named Keeley one of seven Innovation Gurus who are changing the field

The Four Lenses of Innovation: A Power Tool for Creative Thinking

4 lenses of Innovation

9781118740248

klik op de kaft en je komt bij BOL.com

Rowan Gibson

Ever wonder where big, breakthrough ideas come from? How do innovators manage to spot the opportunities for industry revolution that everyone else seems to miss?

Contrary to popular belief, innovation is not some mystical art that s forbidden to mere mortals. The Four Lenses of Innovation thoroughly debunks this pervasive myth by delivering what we ve long been hoping for: the news that innovation is systematic, it s methodical, and we can all achieve it.

By asking how the world s top innovators Steve Jobs, Richard Branson, Jeff Bezos, and many others came up with their game-changing ideas, bestselling author Rowan Gibson identifies four key business perspectives that will enable you to discover groundbreaking opportunities for innovation and growth: 

The Innovator’s Prescription (engels)

The Innovator’s Prescription

the Innovator's Prescription

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Clayton Christensen

De Amerikaanse gezondheidszorg is in kritische conditie. Ieder jaar kunnen steeds minder Amerikanen het betalen, minder instanties kunnen het bieden en minder overheden kunnen het toekomstige generaties garanderen.

Inhoudsopgave

  1. The role of disruptive technology and business model innovation in making products and services affordable and accessible
  2. The technological enablers of disruption
  3. Disrupting the hospital business model
  4. Disrupting the business model of the physician's practice
  5. Disruptive solutions for the care of chronic diseases
  6. Integrating to make it happen
  7. Disrupting the reimbursement system
  8. The future of the pharmaceutical industry
  9. Future directions for medical devices and diagnostic equipment
  10. The future of medical education
  11. Regulatory reform and the disruption of health care

Clayton M. Christensen (wiens bestseller 'Het Innovatie Dilemma' een revolutie in de zakenwereld teweeg bracht) presenteert een uitgebreide analyse van de strategieën die de gezondheidszorg zullen verbeteren en betaalbaar zullen maken.

The Lean Entrepreneur

Brant Cooper, Patrick Vlaskovits (Voorwoord door Eric Ries)

The Lean Entrepreneur

Klik op de kaft en je komt direct bij het boek op Amazon.de

Boeken via Amazon in Duitsland bestellen is goedkoper en je bestelling wordt gratis verzonden.

Most of us believe entrepreneurial visionaries are born, not made. Our media glorify business outliers like Bezos, Branson, Gates, and Jobs as heroes with X-ray vision who can look to the future, see clearly what will be, imagine a fully formed product or experience, and then simply make the vision real.

Many in our entrepreneur community still believe that to be visionary, we must merely execute on a seemingly good idea and ignore all doubt. With this mindset, companies build doomed products in a vacuum; enterprises make ill-fated innovation investment decisions; and employees and shareholders come along for an uncomfortable ride.

Falling prey to the Myth of the Visionary confuses talented entrepreneurs, product managers, innovators, and investors. It leads us to heartbreaking, costly, andpreventable failures in new product and venture development.

The Long Tail (nederlands)

9789046805091-230x290-top

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Chris Anderson

Internet is onze businessmodellen aan het veranderen. De onbeperkte (schap)ruimte en de onafhankelijkheid van tijd en plaats zorgen ervoor dat het aanbod op het web ongekend rijk is. En vanwege de goede doorzoekbaarheid ook nog eens voor iedereen beschikbaar. Dit enorme aanbod creëert zijn eigen vraag, en maakt 'voor elk wat wils' een realiteit. Al die niches bestonden al, maar met de komst van internet zijn de kosten om ze te bereiken gedaald en dat maakt ze tot een economische kracht. 

Waar bijvoorbeeld in een traditionele boekhandel met 50.000 titels altijd wordt gefocust op de top-20% die 80% van de omzet genereert, blijkt online een andere regel te gelden. Bij het alsmaar uitbreiden van het aanbod, tot bijvoorbeeld 200.000 (of 400.000) titels blijkt dat van 98% van de titels, elk kwartaal minimaal een exemplaar wordt verkocht. Kleine aantallen weliswaar, maar van een hele grote hoeveelheid producten, waardoor het gezamenlijk om een enorme omzet gaat. De verkoopcurve die dit oplevert noemen we The Long Tail. 

The World Café

The World Café

51UuHneJY0L. SX396 BO1,204,203,200

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Juanita Brown, David Isaacs

'The World Café' is een flexibel, makkelijk te gebruiken proces om het samenwerkingsdialoog te bevorderen, wederzijdse kennis te delen en nieuwe kansen te ontdekken. Deze innovatieve benadering creëert dynamische netwerken van conversaties die de collectieve intelligentie van organisaties en communities kan katalyseren rond zijn meest belangrijke vragen.

Het boek is gevuld met het verslag van echte café dialogen van bedrijven, communities, onderwijs- en overheidsinstellingen vanuit de hele wereld. Dit unieke boek laat zien hoe het World Café op iedere situatie of cultuur toegepast kan worden. Met voorbeelden van variërende organisaties zoals Hewlett-Packard, American Society for Quality, de overheid van Singapore, de Universiteit van Texas en vele anderen.

This is Service Design Thinking

This is Service Design Thinking

9781118156308-240x300

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Marc Stickdorn, Jakob Schneider

Service design thinking is the designing and marketing of services that improve the customer experience, and the interactions between the service providers and the customers. If you have two coffee shops right next to each other, and each sell the exact same coffee at the exact same price, service design is what makes you walk into one and not the other. Maybe one plays music and the other doesn′t. Maybe one takes credit cards and the other is cash only. Maybe you like the layout of one over the other, or one has more comfortable seating. Maybe the staff at one is friendlier, or draws fun shapes on the top of their lattes. All of these nuances relate to service design.

How to design and market services to create outstanding customer experiences

This Is Service Design Thinking combines the knowledge of twenty–three international authors and even more online contributors from the global service design community and is divided into three sections:

Trend–Driven Innovation (Engels)

Henry Mason, David Mattin, Maxwell Luthy, Delia Dumitrescu (Voorwoord alex Osterwalder)

9781119076315-240x300

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Every business leader, entrepreneur, innovator, and marketer wants to know where customers are headed. The problem? The received wisdom on how to find out is wrong. 

This book demonstrates a powerful, counter-intuitive truth: to anticipate what people will want next, stop looking at customers and start looking at businesses. That means learning how to draw powerful insights from the way leading brands and disruptive startups—from Apple to Uber, Chipotle to Patagonia—redefine expectations. 

Sharing the secrets that have led hundreds of thousands of professionals at the the world's most successful brands and agencies to rely on TrendWatching for over a decade, Trend-Driven Innovation will reconfigure your view of the business world. Highly visual and intensely practical, i8t will act as a step-by-step manual to enbable you to build an organization that matters, products customers love, and campaigns people can’t stop talking about.

Visuele meetings (Nederlands)

Visuele Meetings

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

David Sibbet

Hoe breng je in groepen de aanwezige kennis aan de oppervlakte? Hoe laat je teams grensverleggend denken in werk- en leersituaties? Hoe maak je meetings interactiever en dus inspirerender? 'Door denken zichtbaar te maken', zegt Visual practitioner David Sibbet in zijn boek Visuele Meetings. Als mensen visueel denken en werken krijgen ze betere ideeën, nemen ze betere beslissingen en zijn ze gemotiveerder om resultaten te behalen.

'Visuele Meetings' is een gids die de lezer stap voor stap inwijdt in de technieken die je kunt toepassen bij visueel werken. Het boek biedt een schat aan tools, voorbeelden, cases - ook Nederlandse - en tips. David Sibbet balt zijn jarenlange kennis en ervaring samen in dit praktische boek.

Doelgroep: managers, projectleiders, teamleiders, adviseurs, docenten en studenten, verkoopmensen, trainers en facilitators.

Waarde Propositie Ontwerp

9789462760158-240x300

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Greg Bernarda, Alan Smith

Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generation'. 

Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.

Het Waardepropositie Canvas is perfect geïntegreerd in het Businessmodel Canvas en de Environment Map, twee tools die uitvoerig zijn besproken in het eerder ook in het Nederlands verschenen boek 'Business Model Generatie'. Samen vormen ze de basis van een compleet pakket managementtools.

Wijzer in de toekomst

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Jan Nekkers

Er zijn genoeg boeken over toekomstscenario's, maar doorgaans zijn die erg abstract en theoretisch. 'Wijzer in de toekomst: werken met toekomstscenario's' is het eerste boek dat u op een praktische eenvoudig toe te passen wijze laat zien waaraan u moet denken als u overweegt scenario's wilt gebruiken en zo ja, welke. 

Het kan ook zijn dat u ze zelf moet schrijven; ook daarbij bewijst dit boek goede diensten. Stap voor stap wordt aangeven hoe u een scenariotraject kunt opzetten en uitvoeren. Per stap worden de do's en dont's en mogelijke valkuilen aangegeven. Voor alle beleidsmakers die geen extern bureau of eigen afdeling Scenarioplanning (willen) hebben, is dit verplichte literatuur.


© The Innovator, All Rights Reserved   |   0522-851800   |   e-mail   |   colofon   |   boeken   |   contact