Free (nederlands)

klik op de kaft en je komt bij managementboek.nl

Chris Anderson

In zijn revolutionaire bestseller 'The Long Tail' toont Chris Anderson hoe de onlinehandel nichemarkten creëert en consumenten een ongekende grote keuze aan producten kan bieden. Met 'Free' schreef Anderson een onweerstaanbaar betoog waarin hij stelt dat bedrijven er in veel gevallen beter aan doen om hun producten of diensten gratis aan te bieden dan er geld voor te vragen. 'Gratis' is niet alleen een promotionele stunt, maar tevens een businessstrategie.

De kosten om zaken op internet te produceren en te verdelen zijn nihil. Of een website nu één bezoeker per dag heeft of een miljoen, de kosten blijven vrijwel gelijk. Dat betekent dat u nu kunt experimenteren door het één gratis weg te geven in de hoop het ander er door te kunnen verkopen. De traditionele economie kan op geen enkele manier wedijveren met de bandbreedte, de verwerkingssnelheid en de opslagruimte van internet. 

Chris Anderson laat in 'Free' zien hoe u kunt concurreren met uw concurrenten wanneer zij weggeven wat u probeert te verkopen, en demonstreert hoe Gratis in het belang kan zijn van zowel consument als bedrijf. 'Free' is een boek waarin de lezer zich opnieuw kan laven aan Andersons vernieuwende ideeën en dat ons leert wat out of the box thinking daadwerkelijk inhoudt.

© The Innovator, All Rights Reserved   |   0522-851800   |   e-mail   |   colofon   |   boeken   |   contact