Customer Development

Zonder klanten die het product of de dienst willen afnemen, doet het er niet toe hoe goed of innovatief of mooi geprijsd een product is: het mislukt.

Klanten maken een product succesvol

Het is daarom idioot dat we de meeste tijd en geld stoppen in product-ontwikkeling. Logischer is het om te beginnen bij klant-ontwikkeling. Investeer eens tijd in het begrijpen van je klanten, hun wensen, hun problemen, en hoe we de oplossingen aan hen leveren.

Customer Development Aanpak

Dit is precies de aanpak bij Customer Development. Customer Development is een manier om risico’s te reduceren door aannames ter discussie te stellen:

  • wie zijn je klanten?
  • wat hebben ze nodig?
  • waarom en hoe willen ze kopen?

Door gebruik te maken van Customer Development leer je over je klanten, krijg je bevestiging dat je op de goede weg bent naar een businessmodel dat werkt en een product of dienst die klanten willen afnemen.

© The Innovator, All Rights Reserved   |   0522-851800   |   e-mail   |   colofon   |   boeken   |   contact