Kanaalinnovatie

Verkoop en leveringskanalen zijn de laatste jaren enorm verandert. E-commerce is een héél dominante ontwikkeling geweest, maar ook de traditionele kanalen blijven van belang; zeker als het gaat om beleving. Bij kanaalinnovatie gaat het om alle manieren waarop je de producten en diensten van je bedrijf verbonden zijn met klanten en gebruikers.

Kanaalinnovatie: hoe je verkoop- en leverings-kanaal aan klanten en gebruikers innoveert

Ervaren Innovatoren vinden hier meerdere, complementaire manieren om hun producten en service aan de klant te leveren Het gaat er om dat de klant op elk moment kan kopen; hoe waar en wanneer ze maar willen met minimale frictie en kosten en een met veel plezier.

Het gaat niet alleen om het kopen, maar ook om het leveren, bijvoorbeeld:

  • Click & Collect
  • Click & Dispatch

Kanaalinnovatie kan veel breder worden toegepast dan de meesten denken. VW experimenteert met bestellen op internet en zelf ophalen bij de fabriek in Wolfsberg (ontvangst, feestje, rondleiding en hotel inbegrepen),

© The Innovator, All Rights Reserved   |   0522-851800   |   e-mail   |   colofon   |   boeken   |   contact