Waardepropositie Canvas

Het Waardepropositie Canvas is een belangrijke tool voor de ontwikkeling van producten en diensten. De essentie is uitgaan van de wensen van je klant.

Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken

Wat iedereen wil is producten en diensten ontwikkelen die aanslaan in de markt. Producten en diensten die klanten echt willen. Hiervoor zoek je een sterke waardeproposite - hier ligt de kracht van het Waardepropositie Canvas.

Wat is het Waardepropositie Canvas?

Het waardepropositie Canvas is een model. Het laat je op een speelse en snelle manier zien wat de taken en echte wensen van je klant zijn. Het waardepropositie canvas maakt je waardeproposities zichtbaar en tastbaar, hierdoor is het makkelijker je waardepropositie te bespreken, te managen en verder te ontwikkelen.

Waardepropositie Canvas

Waardepropositie Canvas

Je kunt het Waardepropositie Canvas downloaden.

Wanneer gebruik je het Waardepropositie Canvas?

Het Waardepropositie Canvas gebruik je om je aanbod aan je klant beter aan te laten sluiten bij de wensen van je klanten en gebruikers. Je begint met het definieren van de taken van je klant en wat de klant wil bereiken. Vervolgens maak je zichtbaar wat als pluspunt en wat als afknapper wordt ervaren.

Het verhaal eindigt als je al deze gegevens vertaalt naar je eigen dienst op product.

Waarom het Waardepropositie Canvas?

Naast het Waardepropositie Canvas is er de Blue Ocean Strategy. De Blue Ocean Strategy gaat uit van de concurrentie; doel is je te onderscheiden van de concurrentie, zodat de directe concurrentie niet meer belangrijk is. Het Waardepropositie Canvas gaat veel meer uit van de klant en gebruiker. 

Waardepropositie Canvas & Business Model Canvas

Het Waardepropositie Canvas hoort bij het Businessmodel Canvas.

© 2017 The Innovator, All Rights Reserved   |   0522-851800   |   e-mail   |   colofon   |   boeken   |   contact