De beste manier om je bedrijf te promoten
Nu we met z’n allen nóg meer online zijn, is niet alleen je online presence maar ook de promotie belangrijker dan ooit! Je moet als bedrijf origineel zijn om op te vallen in de menigte en meteen de aandacht van je doelgroep grijpen. Maar wat is de beste manier? Hoe kun je je bedrijf promoten? 3 tips!
#1 Bloggen
Bloggen zorgt voor een continue informatiestroom naar Google en dus ook naar jouw doelgroep. Je voert de zoekmachine als het ware informatie, waardoor die jouw website als relevant beschouwt binnen een bepaald onderwerp. Hierdoor verschijnt de website hoger in de zoekresultaten. Let er dus altijd op dat je over relevante onderwerpen schrijft: onderwerpen die jouw doelgroep interesseren. Bij bloggen is ook SEO erg belangrijk: de juiste zoektermen, kop, tussenkoppen en een goede metabeschrijving.
#2 Een animatie laten maken
Uit onderzoek is gebleken dat je als bedrijf gemiddeld vier seconden de tijd hebt om de aandacht van je publiek te grijpen. Daarna raken we afgeleid en swipen we door naar een volgend item. Met name op social media-kanalen als Facebook, Instagram, YouTube en TikTok doet bewegend beeld het wat dat betreft een stuk beter dan stilstaande foto’s. Je kunt als ondernemer een animatie laten maken, waarmee je op dit soort kanalen gegarandeerd scoort. Eén in de huisstijl van het bedrijf of met een speciale aanbieding bijvoorbeeld.
#3 Je bedrijf promoten met Google Ads
Waar je met bloggen organisch (gratis) je bedrijf promoot, biedt Google Adwords de mogelijkheid om tegen betaling te adverteren. Je kunt tekstadvertenties plaatsen, maar ook beeldmateriaal of in-app ads. Dit kan op de zoekmachine zelf worden vertoond, op websites die in handen zijn van Google (zoals YouTube) en op partnerwebsites. Deze laatste mogelijkheid biedt een breed scala aan sites die Google advertenties tonen: van de Telegraaf en het AD tot Nu.nl, Ikea, Coolblue en regionale ondernemers.